Verkiezing gemeenteraad

Op 16 maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Een kans om de gemeente Meppel socialer te maken! De SP wil werken aan meer goede en betaalbare woningen, investeren in sociale voorzieningen en de buurtcentra in onze wijken en een einde maken aan de bezuinigingen op zorg en ondersteuning voor onze inwoners.

Lijsttrekker Xander topma stelt zich voor

10 SP-successen in Meppel

ZO kan meppel ook zijn!

WONEN IS EEN RECHT

We verkorten de wachttijd voor betaalbare en goede woningen door bij nieuwbouw harde normen vast te stellen voor het type woningen en prijzen. Er komt meer gemeentelijke studentenhuisvesting.

MEEDOEN IS DE BASIS

Werk moet lonen. We investeren in armoedebestrijding. (Vrijwilligers)werk is de beste manier om mee te doen aan de samenleving. Daarom starten we met basisbanen. Jeugdzorg draait om jongeren, niet om winst.

DUURZAAM EN EERLIJK

De slechtst onderhouden woningen worden als eerst geïsoleerd. In 2040 is de gemeente energieneutraal maar zonder extra kosten voor huishoudens. De grote vervuilers en breedste schouders betalen meer.

RIJK AAN CULTUUR EN SPORT

Met de verbouwing van Schouwburg Ogterop bieden we d.m.v. een poppodium plek aan meer vormen van (jongeren)cultuur. Bad Hesselingen wordt niet langer verwaarloosd. Musea horen bij Meppel.

SAMEN MET INWONERS

Ervaringen en klachten van inwoners worden gezien als kans om beleid beter te maken. Bij belangrijke besluiten over het bouwen van woningen of wegen krijgen bewoners altijd het laatste woord.

Lees het verkiezingsprogrammaBekijk de kandidatenlijst