Kandidaten

Om van goede plannen werkelijkheid te maken, heb je een goed team nodig. De top vier van onze kandidatenlijst bestaat uit mensen met jarenlange politieke ervaring. Zij hebben zich bewezen als effectieve volksvertegenwoordigers. Gelukkig staan er naast de ervaren kandidaten ook nog nieuwe namen op de lijst. Mensen met een groot netwerk in de gemeente Meppel die weten wat er speelt en wat er moet gebeuren.

Foto: Sjoerd Banga

1. Xander Topma

0626231687

Xander is schrijvend redacteur. Sinds 2014 is hij fractievoorzitter in de gemeenteraad. Op vele onderwerpen heeft hij samen met de fractie sociale successen behaald. Met zijn ervaring is de SP een stabiele factor van betekenis geworden. Zowel binnen als buiten de raadszaal.

2. Esther Schut

Esther is pedagogisch medewerker in de kinderopvang. Als raadslid heeft ze zich de afgelopen periode o.a. ingezet voor veilige oversteekplaatsen met als resultaat de terugkeer van het zebrapad aan de Grote Oever. Politiek kan volgens Esther niet zonder de praktijk van buiten.

3. Machiel van Brussel

Machiel was zijn hele werkzame leven de financiële man binnen verschillende sociale werkvoorzieningen. Daar zag hij van dichtbij de politieke afbraak van zijn sector. Om daar iets aan te doen werd Machiel lid van de SP. Zijn grote (financiële) kennis neemt hij mee de raad in.

4. Joke Boer

Joke is bezig met een opleiding verzorgende IG en werkt ook al in de zorg. In 2012 werd ze lid van de SP omdat ze niet aan de zijlijn wilde staan maar wil bijdragen aan verandering voor de inwoners van de gemeente Meppel. Dat wil ze nu ook in de gemeenteraad gaan doen.

5. Jerry Veneman

6. Debora Ramaglia