ROOD Kennismakingsavond een succes!

20 april 2008

ROOD Kennismakingsavond een succes!

Zaterdag 19 april was er in het Scoutinggebouw de ROOD kennismakingsavond. Samen met gasten Gijsbert Houtbeckers (voorzitter ROOD landelijk) en Gert Esselbrugge (Voorzitter SP Meppel) is er gepraat over de huidige toestand in Meppel wat betreft jongeren.

Diverse onderwerpen zijn langs gekomen. Zo hebben we het gehad over huisvesting voor jongeren in Meppel maar ook de 1040 urennorm kwam aan bod net zoals de staat van de MBO scholen. Dat het niet deugt wat betreft jongerenbeleid in Meppel is inmiddels wel duidelijk.

Als afsluiter hebben we het gehad over de potentie van een poppodium in Meppel. Er werd nagedacht over de mogelijkheden en wat wij er aan kunnen doen om dit te realiseren. Na al die enerverende gesprekken was het natuurlijk tijd om de avond af te sluiten met een borrel waarbij we gezellig nog even doorgingen over diverse onderwerpen.

Al met al een avond die zeer geslaagd was. Met het oog gericht op de toekomst van Meppel gaan we er hard tegenaan om het voor jongeren een fijnere plek te maken om te leven.