Verkieizngscongres SP: Inspirerende dag vol vertrouwen in de toekomst

25 april 2010

Verkieizngscongres SP: Inspirerende dag vol vertrouwen in de toekomst

Zaterdag 24 april vond het verkiezingscongres van de SP plaats in een voormalig metaalfabriek in Amsterdam. Een mooiere locatie voor dit congres had niet gekund. In het gebouw kon je nog zien en ruiken hoe de arbeiders in het begin van de industriƫle revolutie daar het metaal bewerkten. De strijd voor arbeidersrechten in Nederland is daar begonnen. Met dit in ons achterhoofd begonnen we aan een congres waar we de kandidatenlijst en het programma voor de verkiezingen van 2010 vast zouden stellen.

Afsluiting van het congres

Het congres heeft daarbij de prachtige locatie eer aan gedaan. Naast een lijst met 50 geweldige kandidaten voor de Tweede Kamer is er een programma vastgesteld waarmee we Nederland eerlijker en socialer gaan maken. Eerlijk zodat iedereen gelijke kansen heeft en socialer zodat de kosten en baten van ons sociale stelsel op een eerlijke manier worden verdeeld.

In totaal waren er 395 wijzigingsvoorstellen ingediend voor het congres. Deze voorstellen zijn deels direct overgenomen door de programmacommissie of door het congres aangenomen of afgewezen. Met deze toevoegingen hebben we een solide programma voor de komende verkiezingen waar mensen op kunnen bouwen.

Emile Roemer op het congres