Bezoek Emile Roemer aan Meppel groot succes.

4 mei 2012

Bezoek Emile Roemer aan Meppel groot succes.

Op 16 april ’12 heeft de SP Meppel een openbare avond georganiseerd met Emile Roemer als gastspreker. Naast Emile Roemer waren ook nog de directeur van de sociale werkvoorziening Reestmond, Gert Veld, en de woordvoerder van de Voedselbank Zuidwest Drenthe, Albert Nijstad, uitgenodigd. Schouwburg Ogterop in Meppel was de locatie waar op de avond tussen de 150 en 200 mensen waren samen gekomen. De SP Meppel had een openbare avond georganiseerd met een forumgesprek voor de pauze. In de pauze was er gelegenheid om vragen in te leveren die na de pauze beantwoordt werden door Emile Roemer.

Na de introductie werd het woord genomen door, Hans van Leeuwen, die de forum discussie leidde tussen de genodigden en het bestuur. Eerst werden de voorzitter, Louise Smits, en de afdelingssecretaris, Kees van Leeuwen, geïnterviewd over de SP Meppel. In de afgelopen periode hebben we ons, de SP Meppel, met sociale aangelegenheden bezig gehouden. De handtekeningactie tegen de sluiting van de afdeling Verloskunde in het ziekenhuis te Meppel, protest tegen het dichtdraaien van de subsidie kraan voor Scale en het protest tegen de inkrimping van Cultureel centrum De Plataan. De SP Meppel gaat zich in de komende tijd voorbereiden op de gemeente raadsverkiezing die in 2014 wordt gehouden. Daarna kwamen de directeur van de Sociale Werkvoorziening Reestmond, Gert Veld en de woordvoerder van de Voedselbank Zuidwest Drenthe, Albert Nijstad, aan het woord. Zij schetsen een somber beeld over de huidige plannen van de regering aangaande financiering voor de W.S.W. en de voedselbanken.

In de pauze was er een muzikale onderbreking en er werd gebruik gemaakt van de mogelijkheid om vragen te stellen aan Emile Roemer. Deze gingen over zeer uiteenlopende zaken uit de samenleving. De werkgelegenheid in het algemeen en van de mensen die via de W.S.W. werken kwamen aan de orde. De plannen van de huidige regering. De visie van de SP op de toekomst.

Tot het slot nog een woord van dank aan onze afdelingssecretaris, Kees van Leeuwen, voor het organiseren van deze fantastische avond. Hij heeft het voor elkaar gekregen dat de fractievoorzitter van de SP naar Meppel is gekomen om een avond bij te wonen.