Voedselbank Zuidwest-Drenthe zoekt nieuw onderkomen.

12 december 2012

Voedselbank Zuidwest-Drenthe zoekt nieuw onderkomen.

De stichting voedselbank Zuidwest-Drenthe heeft een probleem. Het pand dat door de voedselbank nu nog gebruikt wordt is te duur geworden. Het pand heeft een nieuwe eigenaar gekregen. Daardoor is de huurprijs veranderd. De voedselbank heeft zelf geen inkomsten, kosten worden betaald uit giften. De voedselbank wordt niet gesubsidieerd door de gemeente Meppel maar gemeente Meppel verwijst wel mensen door naar de voedselbank. In den lande is het niet ongebruikelijk dat een gemeente een voedselbank steunt met een subsidie voor huisvesting. De producten die de voedselbank aan zijn klanten verstrekt worden door bedrijven kosteloos aan de voedselbank geleverd.

De SP in Meppel is een petitie gestart op het internet (de link staat onder dit artikel) waar u uw steun kunt betuigen aan de voedselbank Zuidwest-Drenthe. Tevens heeft de SP Meppel de andere politieke partijen benaderd om deze petitie onder de aandacht te brengen bij hun leden en sympathisanten. Hierop is positief gereageerd. Via deze petitie roepen we de gemeente Meppel op om aan de voedselbank een subsidie te verstrekken die de huurkosten van de voedselbank dekken. Bij voorkeur voor een langere periode.

Onder dit artikel staat tevens de link naar de website van de voedselbank Zuidwest-Drenthe. Hier vind u nadere informatie over de voedselbank.

Tevens staat de SP Meppel as zaterdag, 15 december, van een tot vier uur op de kerstmarkt 'Midwinternight Shopping' met dezelfde petitie.
Hier heeft u de mogelijkheid om de petitie te tekenen.

Petitie huur dekkende subsidie Voedselbank
Voedselbank Zuidwest-Drenthe