Pers Bericht

26 maart 2013

Pers Bericht

SP blaast debatavond 27 maart in de Plataan in Meppel af

De SP heeft na overleg met onder meer de gemeente besloten de debatavond over de gezondheidszorg in Cultureel Centrum ‘De Plataan’ morgen af te blazen. Dit besluit heeft de SP genomen op basis van feiten die vandaag bij de SP bekend zijn geworden. Die hebben te maken met de groeiende publiciteit rond mevrouw Van der Wulp in de afgelopen week. Duidelijk werd dat veel mensen de debatavond van de SP wilden aangrijpen om hun mening te geven over de situatie van mevrouw Van der Wulp.

Nu is de SP zeer betrokken bij de situatie van mevrouw Van der Wulp.
Toen zij aangaf die avond te willen komen is haar ook de gelegenheid geboden om tijdens de avond een reactie te geven naar de wethouder op haar situatie. Helaas tekent zich naar nu bekend een reëel risico af dat de avond alleen nog maar over haar situatie zou gaan.
Daarmee dreigt het doel dat de SP met de avond voor ogen staat: de inwoners van Meppel te informeren over de bezuinigingsplannen in de zorg, en de gevolgen daarvan in de praktijk van de uitvoering van de WMO ( Wet maatschappelijke Ondersteuning) onder te sneeuwen.
Dat is niet in het belang van mevrouw Van der Wulp noch dat van de SP. Het bestuur van de SP beraadt zich op een nieuwe datum voor deze debatavond.

Secretaris SP Meppel
Kees van Leeuwen