SP en Voedselbank bieden petitie “ Voedselbank” aan.

9 april 2013

SP en Voedselbank bieden petitie “ Voedselbank” aan.

Op donderdag 11 april zullen de SP en vertegenwoordigers van de Voedselbank Zuidwest Drenthe de petitie “Voedselbank”, aanbieden aan het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Meppel, voorafgaande aan een commissievergadering van de gemeenteraad. Onder de inwoners van Meppel zijn door de SP ruim 500 handtekeningen verzameld, een respectabel aantal.
Het bevestigt de grote betrokkenheid bij de voedselbank.

Albert Nijstad: ”Ik wil namens de Werkgroep Voedselbank Meppel graag onze waardering uitspreken voor de activiteiten die de SP Meppel georganiseerd heeft.”

De voedselbank huurt voor haar werk een loods. De nieuwe eigenaar van de loods dreigt de huur fors te verhogen zodat die onbetaalbaar lijkt te worden. De gemeente Meppel heeft de voedselbank tot dusver niet financieel gesteund maar “in natura”.
Als de gemeente Meppel de huur van de loods voor haar rekening wil nemen, laat ze daarmee zien zich mede verantwoordelijk te voelen voor de huisvesting van de voedselbank. Dat zou dat voor de Voedselbank Zuidwest-Drenthe een flinke opsteker zijn.

“Als wij ons geen zorgen meer hoeven te maken over het betalen van de huur van de huidige locatie … En als de gemeente het vinden van een nieuwe locatie wil oppakken als een gezamenlijke verantwoordelijkheid, mochten we toch de huidige locatie moeten verlaten, dan zou dat een hele geruststelling zijn. Als dit allemaal lukt, stelt de gemeente Meppel ons daarmee in staat om meer te kunnen doen voor onze inwoners die onder de armoedegrens terecht zijn gekomen”.
Aldus de voorzitter van de werkgroep Voedselbank Zuid West Drenthe.