Zet tijdelijke contracten Reestmond alsnog om in vaste contracten

6 oktober 2014

Zet tijdelijke contracten Reestmond alsnog om in vaste contracten

Wat de SP-fractie in Meppel betreft worden de tijdelijke contracten van Reestmondmedewerkers alsnog omgezet in vaste contracten. De partij reageert hiermee op het nieuws dat het bestuur van Reestmond heeft besloten om te stoppen met het verstrekken van vaste contracten. Deze maatregel van het bestuur van Reestmond zorgt ervoor dat 72 mensen hun baan bij het WSW-bedrijf zullen verliezen.

'Wat hier gebeurt is gewoon onbehoorlijk richting de medewerkers', reageert fractievoorzitter Xander Topma. 'In juni hebben we als SP en GroenLinks samen een motie ingediend om de tijdelijke contracten om te zetten naar vaste contracten omdat we dit al zagen aankomen. Helaas heeft toen geen enkele andere partij dan de SP en GroenLinks deze motie gesteund. Nu komt het bestuur van Reestmond met deze maatregel waardoor 72 mensen binnen drie jaar hun baan zullen verliezen bij Reestmond. We kunnen dit niet zomaar laten gebeuren.'

De SP zal aan de andere raadsfracties vragen hoe zij aankijken tegen dit nieuws en aandringen op stappen om deze medewerkers alsnog een vast contract aan te bieden. 'Het gaat hier niet alleen om het werk wat ze doen maar ook om de sociale contacten die zo ontstaan en het algehele welzijn van de medewerkers. We moeten ons er als politiek hard voor maken dat zij ook in de toekomst een fatsoenlijke plek hebben in onze samenleving. We hopen dat de andere partijen ons en de mensen waar het om gaat deze keer wel zullen steunen', aldus fractievoorzitter Xander Topma.