Jaarstukken Meppel vragen om kijk grotere plaatje

28 mei 2021

Jaarstukken Meppel vragen om kijk grotere plaatje

Op 27 mei besprak de gemeenteraad van Meppel de Jaarstukken. Een financieel overzicht van hoe Meppel het afgelopen jaar heeft gepresteerd. Voor de SP hét moment om te kijken naar de grotere ontwikkelingen in plaats van de punten en komma's.

Fractievoorzitter Xander Topma: 'In veel raadsvergaderingen wordt overloos gepraat over details. Dat is iets waar deze gemeenteraad erg goed in is. Tijdens de bespreking van de jaarstukken heb ik daarom uitgesproken dat het onze hoop is dat er wat meer visie komt op waar de raad met Meppel naartoe wil. Voor de SP is dat een gemeente waar je gezond en betaalbaar kan wonen, jezelf sportief en cultureel kan ontwikkelen en op een fatsoenlijke manier je boterham kan verdienen. Om dat te bereiken zullen we wel stevige keuzes moeten maken.'

Die keuzes liggen eind juni voor bij de behandeling van de Perspectiefnota. Dit document wordt uitgewerkt in de begroting. Bij dat overleg zal de SP dan ook de eigen visie presenteren en andere partijen uitdagen hetzelfde te doen.