Poppodium Meppel stap dichterbij

19 juni 2021

Poppodium Meppel stap dichterbij

Foto: SP

De SP pleit al jaren voor een plek voor popmuziek en ontwikkeling van jongerencultuur in Meppel. Nu de plannen voor de verbouwing van Schouwburg Ogterop weer een stap verder zijn, is een permanent poppodium ook dichterbij.

Tijdens de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 was het al een wens van de SP: een poppodium in Meppel. Er gebeurt op cultureel vlak veel in Meppel maar een vaste plek voor popcultuur is er niet.

Fractievoorzitter Xander Topma is dan ook blij met deze stap in de goede richting: 'Toen we vorige raadsperiode voor het eerst begonnen over de waarde van livemuziek en popcultuur, werden we in de raad nog glazig aangekeken. Dat er in de verbouwplannen van Schouwburg Ogterop nu een poppodium staat opgenomen is te danken aan onze inzet. Hiermee maken we een plek waar talent van buiten kan komen optreden maar vooral ook lokaal talent zich kan laten zien en ontwikkelen. Meppel bruist als het om livemuziek gaat en verdient daarom ook een vaste plek binnen onze gemeente.'

De volgende gemeenteraad gaat stemmen over de definitieve plannen voor de verbouwing van de Schouwburg. Als dat volgens planning doorgaat, opent het poppodium in 2026 de deuren.