SP Meppel stelt verkiezingsprogramma vast: betrouwbaar en sociaal

3 februari 2022

SP Meppel stelt verkiezingsprogramma vast: betrouwbaar en sociaal

Foto: SP

De leden van SP Meppel hebben tijdens hun vergadering van 2 februari het programma vastgesteld voor de komende gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart. Het programma richt zich op meer betaalbare woningen, goede zorg en sterke voorzieningen in de wijken. De partij zegt met het programma mee te willen besturen in de gemeente.

Lijsttrekker Xander Topma heeft zin om met het vastgestelde programma aan de slag te gaan: ‘We hebben als kandidaten een heldere opdracht meegekregen voor de komende gemeenteraadsperiode: maak een einde aan de jarenlange bezuinigingen op zorg en ondersteuning, bouw meer betaalbare en goede woningen, zorg ervoor dat in onze gemeente iedereen kan meedoen aan de samenleving en investeer in onze voorzieningen zoals de schouwburg, het zwembad en de wijkcentra. We gaan er alles aan doen om dat de komende vier jaar voor elkaar te krijgen!’

Van oppositie naar bestuur
Sinds de SP in 2014 voor het eerst meedeed aan de Meppeler raadsverkiezingen, maakt de partij deel uit van de oppositie. Wat Topma betreft is de partij klaar om vanaf maart te gaan meebesturen: ‘Hoewel we de afgelopen jaren ook mooie successen hebben behaald zoals topprioriteit geven aan het voorkomen van schulden, een aanpak voor armoede door energiekosten en plannen voor een poppodium in de schouwburg, kan je nog meer doen voor je inwoners als je zelf aan de knoppen zit. We maken er daarom geen geheim van dat de SP klaar is om te besturen en daar zetten we vol overtuiging op in. Onze leden hebben nu een fantastisch programma vastgesteld om de onderhandelingen mee in te gaan!’

Lees het programma