Mondelinge vragen over voorlopige stop Muziekcoöperatie Meppel

4 maart 2018

Mondelinge vragen over voorlopige stop Muziekcoöperatie Meppel

Foto: SP

De SP stelt tijdens de raadsvergadering van 8 maart mondelinge vragen over de Muziekcoöperatie Meppel. In een artikel op de website van de Meppeler Courant was te lezen dat de coöperatie voorlopig stopt omdat zij zich onvoldoende gesteund voelen door de gemeente. De SP vindt dit een aderlating en wil er alles aan doen om dit mooie initiatief voor Meppel te behouden.

Fractievoorzitter Xander Topma over de ontstane situatie: "De Muziekcoöperatie voelt zich niet serieus genomen en dat begrijp ik heel goed. Ze hebben iets geweldigs neergezet en krijgen niet de ondersteuning die ze verdienen. De evenementen die ze organiseren voegen echt iets toe en het zou doodzonde zijn als het verdwijnt. Daarom willen we weten hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat het college gaat doen om de Muziekcoöperatie alsnog voor Meppel te behouden."

Poppodium
Uiteindelijk wil de SP een volwaardig poppodium in Meppel. Dit is ook de inzet voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart. Topma: "Het is tijd om de popmuziek in Meppel serieus te nemen en naar een hoger niveau te tillen. Dat begint met een visie maar ook concrete ondersteuning. Het is onze inzet om binnen de komende raadsperiode een poppodium in Meppel op te zetten."