Gemeenteraadsverkiezingen 2018

18 maart 2018

FNV: SP heeft het sociaalste beleid in Meppel

Foto: SP

Vakbond FNV heeft het beleid van alle Meppeler partijen naast elkaar gelegd en getoetst op hoe sociaal het is. Hierbij kwam de SP als sociaalste partij uit de bus. FNV raadt iedereen aan om in het stemhokje rekening te houden met hoe sociaal een partij is.

14 maart 2018

SP lanceert Meppeler Muziekmanifest

Foto: SP

De SP heeft een plan opgesteld waarin de partij actiepunten presenteert om de popmuziek in de gemeente Meppel een vaste plek te geven en verder te ontwikkelen. Een deel van de aanleiding voor dit plan was de aankondiging van de Muziekcoöperatie om voorlopig te stoppen. De SP wilde dit eerder al voorkomen maar vindt het ook noodzakelijk dat de gemeente een visie en beleid ontwikkelt voor de toekomst van de popcultuur.

12 maart 2018

Voorstel om Muziekcoöperatie te redden weggestemd door raad

Foto: SP

Tijdens de raadsvergadering van 8 maart dienden SP en GroenLinks een motie in om de Muziekcoöperatie te behouden voor Meppel. De coöperatie had eerder die week aangegeven voorlopig te stoppen doordat de gemeente ze niet serieus genoeg nam en niet ondersteunde. Helaas stemden alle andere partijen tegen het voorstel van SP en GroenLinks.

4 maart 2018

Mondelinge vragen over voorlopige stop Muziekcoöperatie Meppel

Foto: SP

De SP stelt tijdens de raadsvergadering van 8 maart mondelinge vragen over de Muziekcoöperatie Meppel. In een artikel op de website van de Meppeler Courant was te lezen dat de coöperatie voorlopig stopt omdat zij zich onvoldoende gesteund voelen door de gemeente. De SP vindt dit een aderlating en wil er alles aan doen om dit mooie initiatief voor Meppel te behouden.

20 februari 2018

Fantastische SP-campagnestart in Poppodium Hedon

Foto: Machiel van Brussel

Op 19 maart vond de landelijke campagnestart plaats op vier plekken in Nederland tegelijk. De Meppeler SP'ers waren ter plaatse in Zwolle om dit spetterende evenement mee te maken en te vertellen over de inzet voor onze gemeente.