Voorstel om Muziekcoöperatie te redden weggestemd door raad

12 maart 2018

Voorstel om Muziekcoöperatie te redden weggestemd door raad

Foto: SP

Tijdens de raadsvergadering van 8 maart dienden SP en GroenLinks een motie in om de Muziekcoöperatie te behouden voor Meppel. De coöperatie had eerder die week aangegeven voorlopig te stoppen doordat de gemeente ze niet serieus genoeg nam en niet ondersteunde. Helaas stemden alle andere partijen tegen het voorstel van SP en GroenLinks.

Fractievoorzitter Xander Topma van de SP: "Het is echt een aderlating dat de gemeenteraad dit laat gebeuren. Telkens weer weet de Muziekcoöperatie concerten neer te zetten met artiesten van topniveau, en dat in Meppel! Dit is zo waardevol voor de samenleving dat we er alles aan moeten doen om het voor Meppel te behouden. Helaas vonden de andere partijen de 6825 euro die er nodig was te veel geld. Een waanzinnig laag bedrag, als je het in perspectief van de totale begroting bekijkt en ook wat het voor Meppel oplevert."

SP gaat door
De partij laat het er niet bij zitten en blijft knokken voor de popmuziek in Meppel. "Eén weggestemd voorstel betekent niet dat we ons er nu al bij neerleggen. Het is onze inzet bij de gemeenteraadsverkiezingen om popmuziek eindelijk een volwaardige plek in Meppel te geven en de ondersteuning te bieden die het verdient. We hopen dan ook dat de Meppelers in het stemhokje denken aan de muziek in Meppel", aldus Topma.